Prava učenika

U subotu, 30. 1. 2016., udruga Impress održala je radionicu na temu “Prava učenika” i “Kad stanem u tuđe cipele”. Radionice su s obzirom na interaktivnu metodologiju provedbe bile namijenjene i prilagođene učenicima svih generacija. “Prava učenika” održao je član udruge Impress Daruvar te ujedno predsjednik Nacionalnog vijeća učenika Republike Hrvatske Karlo Horvat, a interaktivnu radionicu “Kad stanem u tuđe cipele” s ciljem razumijevanja učitelja pri donošenju odluka, održala je predsjednica udruge “Impress” Daruvar Tanja Herceg.

 

Kroz radionicu “Prava učenika” učenici su imali prilike s predsjednikom Nacionalnog vijeća učenika RH razgovarati o tome smatraju li da se u školi i u samom nastavnom procesu odvija sve kako  treba? Jesu li ispunjena prava učenika? Imali su prilike podijeliti sto ih brine te su naucili što je Vijece učenika te tko može zastupati njihova prava i omogućiti da se glas učenika čuje bilo to od pojašnjenja dobivene ocijene, uvreda koje osjećaju da su usmjerene njima ili njihovim aktivnostima, međusobnih sukoba ili razmirica. Cilj radionice bio je osvijestiti prava učenika, brigu o obvezama, pravima i interesima učenika.  Zaključeno je kako je vrlo važno da učenici kroz Vijece učenika reagiraju na nepravdu ako ju zamijete, prodiskutiraju i međusobno razgovaraju o onome što ih smeta te se jave nadležnim osobama koje su tu za njih kao što je prvo razrednik, stručna služba, zatim ravnatelj pa i uz Vijece učenika svake škole i samo Nacionalno vijeće učenika koje će reagirati na svaki problem koji osjećaju. Vrlo je bitno da i učenik prije svoje reakcije također dobro razmotri svoje postupke i je li postupio ispravno. Kroz radionicu učenici su osviješteni kako uz prava imaju i odgovornosti i obaveze te je bitno učiti, imati povjerenja u roditelje i ne skrivati im ocjene, pitati ako nešto ne razumiju tijekom učenja i ispuniti svoju najveću odgovornost; a to je učiti. No nikako se ne smije dogoditi da učenik ako ima iz nekog predmeta u nekom trenutku lošiju ocjenu nema pravo glasa reći ako mu nešto nije u redu niti se smije dogoditi etiketiranje učenika.

 

Nakon radionice prava učenika održana je i povezana interaktivna radionica  “Kad stanem u tuđe cipele” s ciljem povećanja empatije, razvoja komunikacijskih vještina, decentracije i motrenja jedne situacije s različitih strana te većeg razumijevanja i profesora te odluka koje moraju ponekad donijeti, ali i učenika kolega iz razreda. “Kad stanem u tuđe cipele” radionica je održana kroz prezentiranu nedovršenu situaciju iz školskog primjera koju su sudionici trebali kroz glumu dovršiti s različitih uloga a nakon toga i zastupati interese i uloge koju su dobili. Time su sudionici imali priliku i vidjeti širinu mogućnosti razvoja događaja ovisno o njihovoj reakciji, ali isto tako shvatiti druge u različitim situacijama te pronaći riješenje kojim bi mogle biti zadovoljne sve strane.

 

 

Specifičnost je udruge što potiče članove na samoinicijativnost, važnost sistematizacije i organiziranosti kod učenja, važnosti primijene znanja pa je tako i na početku set radionica o pravima otvorio ledolomcem o imenima trinaestogodišnji član udruge Patrik Bučan koji je imao želju i sam provesti radionicu. Na taj način osnažujemo učenike za važnost koncentriranosti na zadatak. Omogucavanjem učenicima situacije gdje oni imaju priliku biti u ulozi voditelja osviještavamo ih i o važnosti discipline kako na nastavi tako i u drugim situacijama, o važnosti aktivnog slušanja jer su ovdje u poziciji voditelja no isto tako vazno ih je osvijestiti i o važnosti zalaganja za svoja prava.

 

“Velika je čast što u našem gradu imamo predsjednika Nacionalnog vijeća učenika  Karla Horvata ujedno koordinatora sudionika za projekte Udruge Impress kao i predstavnika udruge Impress u međuresornom savjetodavnom tijelu Vlade RH Dubravka Šopara, ujedno izvršnog direktora Udruge Impress koji su i na taj način,  dostupni učenicima, ali i učiteljima i profesorima škola za sva pitanja kako bi se doprinijelo tome da obrazovanje učenika bude na što sličnijoj razini kao ono u većim gradovima jer istraživanja pokazuju kako postoji značajna povezanost između razvijenosti pojedinih dijelova Hrvatske i razine kompetencija koje obrazovanje u tim sredinama pruža učenicima. U razvijenim dijelovima Hrvatske učenici u prosjeku nauče više, a u manje razvijenim dijelovima u prosjeku nauče manje, a ta je razlika najvidljivija na stranim jezicima.  Važno je zato motivirati učenike da i sami počnu razmišljati u smjeru važnosti učenja za buduću konkurentnost kako pri upisima na fakultet tako i na tržištu rada“- izjavila je predsjednica udruge Tanja herceg